Jelen jegyzet hatóságok számára fogalmaz meg technikai javaslatot az ügyfélszolgálati és ügyintézői munka során felmerülő iratmásolat-készítési feladat megoldásához. Felhívom a figyelmet, hogy ez a javaslat nem hivatalos ajánlás és nem tartalmaz hivatalos jogértelmezést sem. A mindenkori jogszabályoknak megfelelő működés biztosítása a közigazgatási hatóság feladata, jelen jegyzetre így azok sem, mások sem hivatkozhatnak. Fogadják segítési szándéknak azok, akik még nem foglalkoztak a témával attól, aki sokat foglalkozott már a témával.
Jelen cikket 2015.01.07. napján frissítettem a jegyzet javított kiadásával.
Természetesen az a legjobb, ha a hatóságok kész megoldást kapnak. De nem ez történik. Az elektronikus közigazgatás "bevezetéséhez" hatóságaink nem kaptak sem eszközt, sem forrást az eszközök beszerzésére. Ez részint probléma, részint előnyünkre fordíthatjuk a hatósági munkaállomásokon: nem kell egy rossz alkalmazáshoz illeszkednünk (mert valljuk be, a központi alkalmazások sok igényre nem figyelnek), hanem magunk igényeihez illeszkedő megoldásokat állíthatunk csatarendbe. Az általam most bemutatott módszer ingyenes, nyílt forráskódú (sőt, portable, azaz pendrive-on hordozható, azaz telepítést nem feltétlenül igénylő) és kis forrásigényű szoftvereket alkalmaz. Tehát nem kell hozzá pénz, sem különösebb technikai ismeret.
Sokkal nagyobb falat a helyi szabályzatok megalkotása, a helyenként nehezen értelmezhető jogszabályok betartása. Sok sikert hozzá!
Jogértelmezéshez vázlat:
A videók értelmezéséhez a jegyzet elolvasása is szükséges.
(Ebben a videóban elektronikus dokumentumról más formátumú elektronikus másolatokat készítünk,
de az is kiderül, hogy hogyan nyerhetünk ki egy szkennelt dokumentumból másolható szöveget.)
Na, akkor ezt lesd meg:
Ide írhatja: