Útban a Balcsi felé
Útban a Balcsi felé

Ezek a kerékpárszállításra átalakított szerelvények azért nagyon jók, mert együtt tudunk utazni a kerékpárokkal. A kocsi egyik felében leülünk, s üveges felületeken keresztül rálátunk a csomagokra. Ez nagyszerűen kényelmes.

A tárolást viszont nem jól találták ki. Itt is az a módi, hogy kampóra kell akasztani az első kereket és akkor a hátsó keréken lóg a kerékpár. Persze ehhez az kell, hogy ne legyen csomag rajta, ami a Balatonra tartóknál 99%-ban nem így van. Ha csomaggal pár alkalommal így felakasztod, akkor a nem erre méretezett táskád elszakad. Tapasztalatból mondom. További feltétel az ilyen szállításnak, hogy ne legyen kosár és sárhányó a hátsó keréken, mert azt is leamortizálja. Szerintem egy kerékpárt úgy terveztek, hogy két keréken áll. Jobb, ha tárolni is ilyen helyzetben tároljuk.

Ráadásul a kampók a lehetségesnél 15-20 centivel bentebb kerültek, ami azt eredményezi, hogy két oldalról a kormányok belógnak a "gyalogos" térbe, s az ajtót sem lehet kinyitni, avagy becsukni.

Szóval majdnem jó a megoldás. Jó lenne, ha a kerékpárral közlekedőket megkérdeznék ilyen beruházások előtt. Mert hogy a mávosok nem értenek hozzá, az nem baj. De kérdezni nem szégyen.

(Persze ahhoz képest, hogy a 90-es években milyen állapotok voltak, már látható a változás, és ez tök jó. Mire megöregszem és nem fogok tudni kerékpározni, már jó is lesz. Végül is, diófát sem magának ültet az ember, nem?)

(Az alternatívát lásd hazafelé itt.)