Néhány év szünet után ismét nyeregben! Búcsú a volántól, s hajtás, pajtás! Miután gyermekeimnek nem jutott Érden óvodai férőhely, hát másik városba, munkahelyem településére hordtam őket. Ez a 20 km-es ingázás az autó kizárólagosságát jelentette, így az utóbbi években sajnos leginkább autós voltam. El is kényelmesedtem, el is lustultam. Most, hogy a két gyerkőc iskolásként már élvezhetik lakóhelyünk önkormányzatának szerető gondoskodását (értsd: helyben járhatnak iskolába), én megint szólóban közlekedem. Idén nyár elején előkerült hát ismét a kerékpár.

 

A vasútállomás lakhelyemtől 7 km-re van. Elég nagy a szintkülönbség, de én vagyok a hegyen, így reggel leginkább csak gurulni kell (és ez milyen jó ébresztő reggel!). A munkahelyem az érkezési vasútállomástól 3 km-re. A két állomás között 18 km van, melyet 20 perc alatt tesz meg az elővárosi vasút.

Nekem 11.700 Ft a 30 napos bérlet (árak itt), melyből a munkáltató 10.100 Ft-ot fizet, így nekem 1.600 Ft-ba kerül csupán. Ehhez veszem a kerékpárnak szóló bérletet, mely szintén 30 napra 2.630 Ft. (árak itt). Így munkavállalóként összesen egy hónapban 3.230 Ft-ba kerül a munkábajárás. Ez napi 161 Ft. Korábban az autóm csak üzemanyagra nap 1.000 Ft-ot kért, így ma közlekedésre csupán 16%-át költöm a korábbinak. Igaz, autóval 25 perc alatt megjártam e távot, most pedig oda 50 perc ugyanez (visszafelé hegynek fel kell tekerni, így haza ugyanez 60-65 perc), de cserében naponta 50 percet mozgással töltök, ami jótékony hatással van a közérzetemre is és fizikai erőlétemre is. Pedig közben nem is megerőltető, hiszen tizenperces adagokban hajtom végre. Ja, és a CO-kibocsátásom csökkenését még nem is számoltam! Amihez pedig ha hozzávesszük, hogy jó idő esetén a gyerekek is kerékpárral járnak iskolába ...

Fontosnak tartom, hogy a kerékpár közlekedési eszközként is elfogadott legyen, így a jövőben kerékpáros tapasztalataimról is be fogok majd számolni. Immár fél éve gyakorlom napi szinten ezt a fajta ingázást, így összegyűlt annyi kánikulás, esős, szeles tapasztalat, s még most, a téli hóban sem torpantam meg, úgyhogy tapasztalat már akad elég.

 
Kerékpár a vonaton


A kerékpár rögzítése.